larssonhanna.blogg.se

Måndag

Publicerad 2012-11-12 17:53:08 i Allmänt

Fick en komentar om att jag inte kan lägga ut en bild på mat och sen inte berätta hur man gör när det ser så gott ut. Så här kommer receptet för er som är sugen på Sofias kyckling pesto.
Du behöver:
Kyckling
pesto
fetaost
olivolja
creme fraich
salladskrydda
citronpeppar
 
Jag kör alltid på fryst kyckling så tinna den och dela den på hälten så bitarna inte blir så tjock.
Häv lite olivolja i en form och lägg i kycklingen.
Sen är det bara att smeta ut så mycket pesto du vill ha på och strö över fetaosten.
In i ugnen på ca 225 grader.
 
Till det brukar jag göra en sås på creme fraich, salladskrydda och lite citronpeppar. Servera med klyftpotatis, morötter och krydda det med timjan och salt innan du kör in det i ugnen.  

Kyckling på fredag, det enda jag vill ha
Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra
Kyckling på fredag, vad var det jag sa?
Jag vill ha fredag idag
 
Lycka till

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-11-13 19:16:56

åh, det där skulle inte sitta helt fel...mumma vad gott det ser ut!

Svar: Det är jätte gott och jätte enkelt så du borde prova göra det:)
Hanna Larsson

Postat av: sofiia

Publicerad 2012-11-14 17:02:18

Bulgur funkar himla bra till också :)

Svar: Åhh, det ska jag testa nästa gång! :)
Hanna Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Larsson

Hälsinge jänta med längdskidåkning i hjärtat.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela