larssonhanna.blogg.se

Måndag

Publicerad 2012-11-12 13:17:25 i Allmänt

Vaknade i morse och kände bara att jag måste åka rullskidor. Hade inte tänkt åka nå mer iår för det är ju så jäkla halt på vägarna. Men idag kunde jag inte motstå frestelsen, solen sken och två grader varmt ute. Det kändes optimalt för ett varv runt Växnan. Men när jag kom till Tallåsen tänkte jag " varför sprang jag inte bara ist". Det var snor halt bitvis, jag hade för mycket kläder på mig, jag fick en fet blåsa i handen, tappade vätskebältet så allt vatten ran ut. Men jag tog mig runt iaf och kan nog med gott smavete lägga undan rullisarna för i år. 
Nu till en fundering, jag vet inte hur det är för er när ni tränar efter vägen men vissa bilar tutar och man känner inte den som kör så varför tutar man? Jag har funderat på detta och det finns bara tre svar.
1 Dom vill varna att det kommer en bil bakom en. Vilket kan var bra.
2 Dom vill att man ska akta sig för störst går tydligen först. Vilket suger för vi får vara på vägen precis lika mycket som en bil.
3 Dom tycker man är duktig. Sen när det är fyra grabbar i en bil som tutar kan man ju undra vad dom egentligen tutar för? 
Jag brukar iaf tänka att det är det tredje alternativet, det blir man så mycket gladare av. 
 
 
 
Hittade en valla burk i vätskebältet synd att det inte funkar att kladda på lite på rullisarna.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Larsson

Hälsinge jänta med längdskidåkning i hjärtat.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela